Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvanáct měsíců prázdnin

Chci si udělat prázdniny. Přesně takto jednoduše. Jsem unavená, pracuji již 10 let, z čehož 4 ještě při vysoké škole a mám pocit, že si zasloužím si odpočinout. Poslední roky jsem nedělala nic jiného, než seděla v openspacu na Andělu a pracovala. Myslím, že je na čase to změnit. Nejsem frustrovaná, ani zvlášť zmožená stresem. Rozhodně nehledám duchovní rovnováhu, spojení s bohem, ani jinou duchovní hodnotu. Jsem produkt konzumní společnosti, jsem tak spokojená a navíc mám pocit, že jsem již nyní dostatečně vyrovnaná, se správným žebříčkem hodnot. Hodlám si příští rok užívat činnosti, kterou mám na světě nejraději – cestování. Vyrážím sama na roční cestu kolem světa.

Nenechávám se odradit ani šílenou přípravou. Co je třeba zajistit? Dát výpověď v práci (zní snadněji než se udělá, byť jsou to otrokáři, dlouho jsem je milovala), najít nájemníky do bytu, odstěhovat se (zní podstatně jednodušeji, než se udělá), domluvit vše s bankou, zajistit potřebné plné moci, odhlásit sociální a zdravotní. Detaily jako koupit letenku, zajistit cestovní pojistění, vyměnit peníze a sbalit se jsou už jen třešínkou na dortě.

Základním předpokladem těchto prázdnin bylo sehnat peníze ze kterých budu rok žít. Spousta lidí se mě ptala zda jsem vykradla banku – ne nevykradla, jen jsem poctivě šetřila. Pokud se člověk smíří s naprosto základním ubytováním, banánovo-rýžovou dietou a místní dopravou, pak by se měl v Asii vystačit s 20USD na den, v jižní Americe s 30USD. Takovouto sumu není problém ušetřit za jeden až dva roky. Já šetřila rok. 

Při stěhování a balení jsem zjistila, že 95% věcí, které vlastním vůbec nepotřebuji. Vezu baťoh o 18 kilech a jsem si poměrně jistá, že mám s sebou vše, co by se mi příští rok mohlo hodit. Od základní výbavy typu toaletní papír, švýcarský nožík až po nezbytnosti moderní dívky jako depilátor či multifunkční vlněný šál Louis Vuitton použitelný i jako deka či sarong, Oblečení vezu přiměřeně, do tepla i zimy, vše sportovní z kvalitních rychleschnoucích materiálů. Nezbytná je dobře vybavená lékárnička a foťák.

A nakonec plán cesty: plán je plán nemít. Mají to být přece prázdniny, zahálčivé a bezstarostné. Nechci jet na závod kolem světa, odškrtávat památky UNESCO. Kupuji jen jednosměrnou letenku vše ostatní je otevřené. Mám ale představu co bych chtěla vidět a čas je určený počasím v dané oblasti. Předběžný „neplán“ tedy je:

Únor – Indie: měsíc na Indii určitě nestačí, ale byla jsem zde již 3x, takže navštívit oblasti kde jsem zatím nebyla jako Kerala, Amritsar, vidět tygra a vyzkoušet jógu v ašramu v podhimalájí, meditovat, tam kde Budha

Březen – Laos, Kambodža – autentická JV Asie, Ankor Wat

Duben – Burma, Vietnam: dle možností domluvit dobrovolnickou práci

Květen, červen: Malajsie, Indonésie, Singapur: především ostrovy Borneo a Sumatra, ostrov Siberut s návštěvou lidožroutů

Červenec – přesun do J Ameriky, Brazílie

Srpen – listopad – Bolívie, Peru, Chile, Argentina, (střední Amerika se uvidí) – v tomto nebo jiném pořadí, něco z hor, Inckých památek a oprášit španělštinu

Prosinec - leden – tichomoří/ Austrálie za předpokladu, že mi zbudou nějaké peníze

Spousta lidí mě žádala, abych dávala zprávy, dělila se o zážitky, proto zakládám tento blog. Pokusím se sem v pravidelných příspěvcích zmapovat celou svou cestu. Budu ráda za Vaše komentáře, poznámky a připomínky.

O přípravách je to tedy vše, příště již první zážitky z Indie.

A

 

Autor: Adriena Vyzulová | pátek 4.2.2011 18:16 | karma článku: 20,79 | přečteno: 2737x
  • Další články autora

Adriena Vyzulová

Průvodkyní po zemětřesení

Na každém zájezdu se stane jedna katastrofa. Alespoň podle mé soukromé statistiky. Někdo spadne z motorky, jiného pokouše opice, spolubydlící se pohádají na nože, v očích vylekaného turisty nepřekonatelná situace.

29.5.2015 v 13:48 | Karma: 11,47 | Přečteno: 392x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

V rytmu caipirinhi: Brazílie

Stojím na pahorku Corcovado, socha Ježíše Spasitele za zády, dech-beroucí vyhlídka na Rio přede mnou. Dnes je poslední den mé cesty kolem světa. Ten opravdový poslední den, zítra už jen nasednu do letadla a odletím do Frankfurtu. Dnes se ještě můžu dopoledne toulat deštným pralesem, pozorovat hopsající opice a žasnout nad krásnou polohou tohoto města, odpoledne se koupat v Atlantiku a večer popíjet na pláži caipirinhu. Tomu říkám poslední den cesty kolem světa. A že to byla jízda! Jen když si vezmu tyhle poslední tři týdny...

24.9.2012 v 8:00 | Karma: 22,34 | Přečteno: 2208x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Koka, koka a zase koka: Bolívie

Krajina pustá, s malými kopci kolem, ledový vítr, před námi obrovské, z části zamrzlé jezero. A my koukáme jak na tom jezeře bruslí plameňáci. Svými dlouhými nohami, které jsou zakončené malou ploutvičkou, se neobratně rozbíhají k letu na ledové ploše jezera. Vypadají u toho jako prvňáčci, když jsou do školy při urputných mrazech. Naprosto neskutečný obraz. A to za polední dny rozhodně není první. Cesta přes solnou poušť Salar Uyuni a dále do národního parku Eduardo Avaroa je plná výjevů jako vytržených z obrazů Salvadora Dalího a my s kamarádkou Míšou jedeme celé 3 dny našeho výletu se spadlou čelistí.

10.9.2012 v 8:00 | Karma: 16,32 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Oslavy Inků: Peru

Moje slunce, můj otče! S velkou radostí Tě zdravíme, V objetí Tvého světla, Moje slunce, můj otče, Moje slunce, můj otče, Ty dáváš sílu celému světu, Dělíš se s námi o Tvé teplo, Moje slunce, můj otče!

27.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,06 | Přečteno: 1405x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Milostná aféra s Ekvádorem

Málo které hlavní město dělá takovou reklamu celé své zemi, jako Quito Ekvádoru. Jeho koloniální ulice jsou jedny z nejkrásnějších v Jižní Americe a v jejích zlatem-vykládaných katedrálách si přijde na své nejeden milovník historické architektury. Quito ale je především živé město, díky svým obyvatelům přímo pulzující energií. Lidé vysedávají v kavárničkách a jídelničkách, odkud na vás doléhá vůně grilovaného masa a silné kávy. Ženy v tradiční sukni ke kolenům, vyšívané blůzce a s mysliveckým kloboukem s pavím perem na ulicích prodávají ovoce a zeleninu. Už dlouho jsem si tak neužila pobytu ve městě, jako tady. Krajina, ve které je Quito zasazeno také nemá v Jižní Americe srovnání. Ve výšce 2750mnm je obklopeno hned třemi zasněženými vrcholky nad 5000m. Lanovka vás vyveze do 4100m a celé město, stejně jako hřeben za ním máte jako na dlani: Cayambe (5790mnm), Antisama (5753mnm) a konečně dokonalý kužel kráteru Cotopaxi (5897mnm), který je nejvyšší aktivní sopkou na světě.

13.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 1279x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1896x
Novinky z mé cesty na:
http://blechavbatohu.cz/
a na FB:
http://www.facebook.com/pages/Kolem-sv%C4%9Bta-s-blechou-v-ba%C5%A5ohu/203083496374699

Seznam rubrik