Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Devět měsíců s blechou v baťohu

Přijela za mnou jedna kamarádka, poštípala ji blecha. Přijela za mou druhá kamarádka, poštípala ji blecha. Já nic. Na mě nejdou.  Mají rády čerstvý, bílý masíčko z Evropy. A to já už nejsem. V mé krvi kolují u 8 měsíců (jeden měsíc jsem strávila v Austrálii) enzymy a stopové prvky vyprodukované v Asii. Můj pot je cítit jinak než když jsem odjížděla. A ony to vědí.

Nechápejte mě špatně, za 8 měsíců v Asii mě pokousala spousta různých parazitů. Odjížděla jsem s panickým strachem z komárů – jejich noční bzučení a rudé boláky, které zanechávali na mém těle, mě uváděly v šílenství. Teď už o nich ani nevím. Po tom, co se do mě několikrát pustily písečné mušky, co jsem se po jediné noci v KL probudila s cirka 50ti kousnutími od štěnice, co se po mě plazily pijavice, komáří bzučení nevnímám a jejich boláky mě nesvědí. Samozřejmě pořád je tu malárie a dengue, ale ani ty vás tolik neděsí, když zjistíte, že v tomto regionu je měl skoro každý a smrtelná statistika není zdaleka tak hrozivá jak v Evropě prezentují farmaceutické společnosti. Největší děs každého cestovatele je ale zmiňovaná blecha. Chytnete ji, ani nevíte jak, a nezbavíte se jí dalšího čtvrt roku. Jezdí s vámi jako nejvěrnější společník a vy se drbete a drbete. Zabít ji nejde, je příliš malá, rychlá, mrštná a vám nezbývá než doufat, že se vaší krve brzy nabaží.

Cestování v Asii dá zabrat i limitům „jak hluboko je člověk schopen klesnout“ a co je schopen snést. Standardem je zde mytí studenou vodou a turecký záchod. Všechno oblečení, povlečení, příbory i vy je stále zašmudlané, špinavé. Výjimkou ale nejsou ani situace, kdy se štěstím najedete jediný záchod v okolí a zjistíte, že i v ženské sekci je pouze neoddělené korýtko u zdi sloužící ke všem potřebám. To už ženu z Evropy zarazí. V Indii jsem jednou žádala „western bathroom“ a skutečně jsem ji dostala, jen jsem při jejím použití zjistila, že záchod nesplachuje, ze sprchy voda neteče a červený kohoutek u umyvadla je jen pro ozdobu. Jedna z kamarádek se rozčilovala, když jsme v hotelu v Malajsii dostaly umyvadlo bez odtoku, takže jste si zubní pastu mohli klidně plivat rovnou přes prázdný odtokový otvor na palce u nohou pod umyvadlem. Samotnou mě překvapuje, že mi všechno toto nejen nevadí, ale mám to čím dál tím raději. Je to totiž součást cestování jako baťůžkář a překonání několika překážek v podobě nepohodlí je vyváženo tunami zážitků a zkušeností.

Všechno tohle dokazuje, jak jsou věci relativní, jak se mění pohled i názory, a to zvlášť pokud se vydáte na dlouhou cestu a máte spoustu času přemýšlet. Asi nejnereálnější představou z těch, co jsem měla, když jsem odjížděla, bylo, že se tomu dá dát termín. Že můžete říct, že je to na rok, na 12 měsíců. Tak za prvé: svět se za rok objet nedá. Je mi líto těch, co se o to pokouší. Cestovatelé, které jsem poznala, to dávají za dva až tři roky. A za druhé, tento styl života je velice návykový a je otázka zda když začnete, můžete ještě vůbec někdy přestat. Každý den teplé sluníčko a orosený studený mangový džus v ruce, to mi prostě zní lépe než od rána do večera vysedávat v klimatizovaném openspacu, i pokud k tomu máte nějakou dobře znějící funkci na vizitce a večeře ve francouzské restauraci zdarma. Opálená, zářící kůže mi přijde lepší než luxusní make-up a cesta na motorce, kdy vám vítr rozfouká vlasy na všechny strany, zábavnější než jízda limuzínou.

Takže: s mými blogy se budete setkávat déle než jeden rok, jak jsem původně zamýšlela. Plán cesty kolem světa se nyní prodloužil na dva roky, s přibližným rozvrhem Asie do března 2012, 3 měsíce jižní Afrika, 6 měsíců jižní Amerika. Taky mi nezbývá než se začít ohlížet jak si při cestování přivydělat. Nějakou představu mám, zda se uskuteční, se dozví fanoušci na Facebooku velmi brzy. A kamarádi a rodina se mohou připravit, že je budu lákat, aby mě přijeli navštívit i příští rok. Jen vás musím varovat: vypadá to, že tu blechu vozím v baťohu, mě nekouše, ale má moc ráda všechny návštěvy.  Je to ale malá daň za to, co můžete při cestování zažít. :-)

Novinky z mé cesty a fotky v přestihu najdete na FB:

http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Z-Prahy-kolem-sveta-za-12-mesicu/203083496374699

Tohle je záchod? Vždyť je to menší než já a potápí se to!

Typická indonéská koupelna: nádrž se studenou vodou kterou se poléváte a podivný záchod

můj bordel v levném hotelovém pokoji

na letišti měli západní WC mísu...a popis jak ji použít, protože to tady nikdo neví

ne neobvyklý nocleh na špinavé zemi trajektu v Indonésii

nejlepší jídlo v Asii = street food! neutrácejte v restauracích!

Autor: Adriena Vyzulová | pondělí 31.10.2011 8:00 | karma článku: 22,51 | přečteno: 2284x
  • Další články autora

Adriena Vyzulová

Průvodkyní po zemětřesení

Na každém zájezdu se stane jedna katastrofa. Alespoň podle mé soukromé statistiky. Někdo spadne z motorky, jiného pokouše opice, spolubydlící se pohádají na nože, v očích vylekaného turisty nepřekonatelná situace.

29.5.2015 v 13:48 | Karma: 11,47 | Přečteno: 392x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

V rytmu caipirinhi: Brazílie

Stojím na pahorku Corcovado, socha Ježíše Spasitele za zády, dech-beroucí vyhlídka na Rio přede mnou. Dnes je poslední den mé cesty kolem světa. Ten opravdový poslední den, zítra už jen nasednu do letadla a odletím do Frankfurtu. Dnes se ještě můžu dopoledne toulat deštným pralesem, pozorovat hopsající opice a žasnout nad krásnou polohou tohoto města, odpoledne se koupat v Atlantiku a večer popíjet na pláži caipirinhu. Tomu říkám poslední den cesty kolem světa. A že to byla jízda! Jen když si vezmu tyhle poslední tři týdny...

24.9.2012 v 8:00 | Karma: 22,34 | Přečteno: 2208x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Koka, koka a zase koka: Bolívie

Krajina pustá, s malými kopci kolem, ledový vítr, před námi obrovské, z části zamrzlé jezero. A my koukáme jak na tom jezeře bruslí plameňáci. Svými dlouhými nohami, které jsou zakončené malou ploutvičkou, se neobratně rozbíhají k letu na ledové ploše jezera. Vypadají u toho jako prvňáčci, když jsou do školy při urputných mrazech. Naprosto neskutečný obraz. A to za polední dny rozhodně není první. Cesta přes solnou poušť Salar Uyuni a dále do národního parku Eduardo Avaroa je plná výjevů jako vytržených z obrazů Salvadora Dalího a my s kamarádkou Míšou jedeme celé 3 dny našeho výletu se spadlou čelistí.

10.9.2012 v 8:00 | Karma: 16,32 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Oslavy Inků: Peru

Moje slunce, můj otče! S velkou radostí Tě zdravíme, V objetí Tvého světla, Moje slunce, můj otče, Moje slunce, můj otče, Ty dáváš sílu celému světu, Dělíš se s námi o Tvé teplo, Moje slunce, můj otče!

27.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,06 | Přečteno: 1405x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Milostná aféra s Ekvádorem

Málo které hlavní město dělá takovou reklamu celé své zemi, jako Quito Ekvádoru. Jeho koloniální ulice jsou jedny z nejkrásnějších v Jižní Americe a v jejích zlatem-vykládaných katedrálách si přijde na své nejeden milovník historické architektury. Quito ale je především živé město, díky svým obyvatelům přímo pulzující energií. Lidé vysedávají v kavárničkách a jídelničkách, odkud na vás doléhá vůně grilovaného masa a silné kávy. Ženy v tradiční sukni ke kolenům, vyšívané blůzce a s mysliveckým kloboukem s pavím perem na ulicích prodávají ovoce a zeleninu. Už dlouho jsem si tak neužila pobytu ve městě, jako tady. Krajina, ve které je Quito zasazeno také nemá v Jižní Americe srovnání. Ve výšce 2750mnm je obklopeno hned třemi zasněženými vrcholky nad 5000m. Lanovka vás vyveze do 4100m a celé město, stejně jako hřeben za ním máte jako na dlani: Cayambe (5790mnm), Antisama (5753mnm) a konečně dokonalý kužel kráteru Cotopaxi (5897mnm), který je nejvyšší aktivní sopkou na světě.

13.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 1278x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1896x
Novinky z mé cesty na:
http://blechavbatohu.cz/
a na FB:
http://www.facebook.com/pages/Kolem-sv%C4%9Bta-s-blechou-v-ba%C5%A5ohu/203083496374699

Seznam rubrik