Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rozloučení s Indií: Realita Kalkaty

Lidé, kteří navštíví Indii se dělí na 2 stejně velké skupiny: ti, kteří ji nenávidí a ti, kteří ji milují. Neexistuje nic mezi. Indie je země protikladů a jednoduše zde můžete zažít nejkrásnější i nejhorší chvíle svého života.

Meditace ve stínu tisíciletého stromu, stopování tygra na keřnatých pláních, jóga na břehu Gangy, čaj o páté s výhledem na zasněžené vrcholky Himalájí, to je jen výběr mých nejkrásnějších zážitků posledních dvou měsíců. Je zřejmé, že jsem fanoušek Indie. Když v televizi dávají reklamu „Incredible India“, tak slzím. Koukněte na ni, není nádherná?:

http://www.youtube.com/watch?v=rNWeBVBqo2c&feature=related

škoda jen, že to tady jako v té reklamě úplně nevypadá. S Indií se loučím z Kalkaty, která nebe na zemi připomíná asi jako střevní chřipka.  Pro ty, kteří se do Indie chystají nebo si chtějí udělat realistickou představu, na závěr přikládám ukázku z „typického rána v Indii“, konkrétně Kalkaty den před mým odletem.

Probouzím se před šestou ranní v nočním rychlíku z Darjeelingu do Kalkaty. Jsem upatlaná a špinavá. Ruce jsem si nemyla mýdlem asi 16 hodin a už na nich mám zřetelné rýhy špíny, která je zde všudypřítomná. Naberu jeden baťoh, druhý baťoh a v očekávání sprchy valím na taxík do hotelu. Z průvodce vím, že místní taxíci jedou na taxametry a cesta do hotelu by mě měla stát asi 30 rupií. Hned na nástupišti mě začínají odchytávat řidiči taxíku. První chce 150 Rupií, odcházím. Stejnou sumu si říká i druhý, třetí, čtvrtý. Když se odvolávám na taxametr, tak se vymlouvají, že jej mají pokažený, že se z nádraží jezdí za stanovené sazby, že se s taxametrem jezdí až po deváté ráno atd. Nakonec si stoupám do neoznačené fronty Indů, která vypadá, že je na taxík s taxametrem, což si potvrzuji se spolu-čekajícími. Přede mnou je asi 20 lidí, všichni odjedou bez problémů, jen já když přijdu na řadu, tak mě nikdo nechce vzít, protože jsem bílá a tudíž nemám nárok na ceny pro místní. Nakonec nasedám k mladému řidiči, který neumí anglicky a tudíž mě nedokáže vyhodit. Po 45 minutách bezcílného bloumání Kalkatou mi dojde, že ale ani nemá tušení kam jsem to chtěla jet. Vystupuji s tím, že si raději podle mapy dojdu. Je 8 ráno a začíná být pěkné horko, zvlášť pokud vypadáte jako želva, bezpečně zaklínění mezi velký baťoh na zádech a malý na břiše. Po několika-proudých silnicích se valí chaotický spletenec náklaďáků, autobusů, aut, rikšů, kol a zvířat. Smogová mlha houstne. Na chodnících leží žebráci. Proplétám se, ale brzy mě vysvobozuje jeden z rikšů s tvrzením, že ví kde je můj hotel. Nasedám, domlouvám přijatelnou částku 50 rupií. Za chvíli přisedá pán, za další chvíli muslimka s dítětem. Jedeme jako autobus, každého dovezeme na jeho místo, mě vysazuje jako poslední. Před 9 jsem v hotelu. Za poslední 3 hodiny jsem urazila vzdálenost zhruba 3km. S úlevou zjišťuji, že hotel, který jsem rezervovala nespadá do kategorie Lonely Planet „s jednookým recepčním a krysami na chodbě“ (kategorie speciálně pro budget hotely Kalkaty). Jestli mám v posteli blechy či štěnice se ukáže až v noci… Zapadám pod sprchu ve formě trubky ze zdi poblíž záchodu a přemýšlím, co mě zde bude ještě čekat. Vždyť je teprve 9 ráno! :-)

Indie zkrátka není pro citlivky. Dokonce bych řekla, že člověk musí mít opravdu silný žaludek, aby tu přežil bez úhony. Právě to ale dělá z cestování po této zemi opravdové dobrodružství. Na spoustě míst můžete mít pocit, že objevujete nepoznané, být jediný běloši v okolí, jako ve filmech s Indiana Jonesem. Indie je zkrátka INCREDIBLE, neuvěřitelná, ve všech smyslech toho slova.

Po dvou měsících indického vzrušení mám chuť na dávku konzumního odpočinku. Příští destinace: Thajsko.

Novinky z mé cesty na FB:

http://www.facebook.com/home.php#!/pages/Z-Prahy-kolem-sveta-za-12-mesicu/203083496374699

Autor: Adriena Vyzulová | pondělí 4.4.2011 15:37 | karma článku: 14,81 | přečteno: 1524x
  • Další články autora

Adriena Vyzulová

Průvodkyní po zemětřesení

Na každém zájezdu se stane jedna katastrofa. Alespoň podle mé soukromé statistiky. Někdo spadne z motorky, jiného pokouše opice, spolubydlící se pohádají na nože, v očích vylekaného turisty nepřekonatelná situace.

29.5.2015 v 13:48 | Karma: 11,47 | Přečteno: 392x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

V rytmu caipirinhi: Brazílie

Stojím na pahorku Corcovado, socha Ježíše Spasitele za zády, dech-beroucí vyhlídka na Rio přede mnou. Dnes je poslední den mé cesty kolem světa. Ten opravdový poslední den, zítra už jen nasednu do letadla a odletím do Frankfurtu. Dnes se ještě můžu dopoledne toulat deštným pralesem, pozorovat hopsající opice a žasnout nad krásnou polohou tohoto města, odpoledne se koupat v Atlantiku a večer popíjet na pláži caipirinhu. Tomu říkám poslední den cesty kolem světa. A že to byla jízda! Jen když si vezmu tyhle poslední tři týdny...

24.9.2012 v 8:00 | Karma: 22,34 | Přečteno: 2208x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Koka, koka a zase koka: Bolívie

Krajina pustá, s malými kopci kolem, ledový vítr, před námi obrovské, z části zamrzlé jezero. A my koukáme jak na tom jezeře bruslí plameňáci. Svými dlouhými nohami, které jsou zakončené malou ploutvičkou, se neobratně rozbíhají k letu na ledové ploše jezera. Vypadají u toho jako prvňáčci, když jsou do školy při urputných mrazech. Naprosto neskutečný obraz. A to za polední dny rozhodně není první. Cesta přes solnou poušť Salar Uyuni a dále do národního parku Eduardo Avaroa je plná výjevů jako vytržených z obrazů Salvadora Dalího a my s kamarádkou Míšou jedeme celé 3 dny našeho výletu se spadlou čelistí.

10.9.2012 v 8:00 | Karma: 16,32 | Přečteno: 1357x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Oslavy Inků: Peru

Moje slunce, můj otče! S velkou radostí Tě zdravíme, V objetí Tvého světla, Moje slunce, můj otče, Moje slunce, můj otče, Ty dáváš sílu celému světu, Dělíš se s námi o Tvé teplo, Moje slunce, můj otče!

27.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,06 | Přečteno: 1405x | Diskuse| Cestování

Adriena Vyzulová

Milostná aféra s Ekvádorem

Málo které hlavní město dělá takovou reklamu celé své zemi, jako Quito Ekvádoru. Jeho koloniální ulice jsou jedny z nejkrásnějších v Jižní Americe a v jejích zlatem-vykládaných katedrálách si přijde na své nejeden milovník historické architektury. Quito ale je především živé město, díky svým obyvatelům přímo pulzující energií. Lidé vysedávají v kavárničkách a jídelničkách, odkud na vás doléhá vůně grilovaného masa a silné kávy. Ženy v tradiční sukni ke kolenům, vyšívané blůzce a s mysliveckým kloboukem s pavím perem na ulicích prodávají ovoce a zeleninu. Už dlouho jsem si tak neužila pobytu ve městě, jako tady. Krajina, ve které je Quito zasazeno také nemá v Jižní Americe srovnání. Ve výšce 2750mnm je obklopeno hned třemi zasněženými vrcholky nad 5000m. Lanovka vás vyveze do 4100m a celé město, stejně jako hřeben za ním máte jako na dlani: Cayambe (5790mnm), Antisama (5753mnm) a konečně dokonalý kužel kráteru Cotopaxi (5897mnm), který je nejvyšší aktivní sopkou na světě.

13.8.2012 v 8:00 | Karma: 17,03 | Přečteno: 1278x | Diskuse| Cestování
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Při požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk, na místo vyrazil i speciál Fénix

28. dubna 2024  9:28

Při ranním požáru v bytovém domě v Praze zemřel člověk. Sedm dalších lidí muselo být evakuováno,...

Irák schválil nový zákon proti homosexualitě, hrozí za ni až 15 let vězení

28. dubna 2024  8:40

Irácký parlament v sobotu schválil nový zákon zaměřený proti vztahům lidí stejného pohlaví. Nově...

Počasí v Česku opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, sníží teploty

28. dubna 2024  7:47

Počasí v Česku v neděli opět ovlivní saharský prach. Vytvoří oblačnost, se kterou nepočítaly...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 46
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1896x
Novinky z mé cesty na:
http://blechavbatohu.cz/
a na FB:
http://www.facebook.com/pages/Kolem-sv%C4%9Bta-s-blechou-v-ba%C5%A5ohu/203083496374699

Seznam rubrik